Als Centrale Cliëntenraad behartigen wij de gezamenlijke belangen van de cliënten van Lievegoed. Wij zijn met zeven leden en hebben allemaal een kind dat zorg krijgt bij Lievegoed of zijn anderszins betrokken bij wat de organisatie doet. Lievegoed gaat ons daarom aan het hart. Vanuit de gemeenschapszin is het voor Lievegoed vanzelfsprekend dat er ruimte is voor ons om mee te praten, mee te denken en mee te beslissen over het verblijf van cliënten bij Lievegoed en de kwaliteit van zorg die zij ontvangen. Dat ervaren wij als Centrale Cliëntenraad ook zo. Ook zijn wij blij dat in 2022 het Cliëntpanel van start is gegaan, waarin cliënten zitting hebben.
Wij zijn trots op de manier waarop Lievegoed dit jaar weer het kwaliteitsrapport presenteert. De filmpjes, tekst en fraaie vormgeving geven op een goede manier weer wat Lievegoed in 2022 in de praktijk heeft laten zien: aandacht geven aan dat wat er echt toe doet, ook onder uitdagende omstandigheden, draagt bij aan de kwaliteit van leven in de gemeenschap die wij als cliënten, verwanten, zorgmedewerkers en ondersteuning vormen. Dit is een duidelijke toetssteen voor de organisatie. Het hieraan voortdurend toetsen van alles wat Lievegoed doet, is een proces dat nooit af is en waarin de hele gemeenschap een rol heeft.
Wij zijn blij met de stappen die Lievegoed in 2022 heeft gezet en de richting waarin de organisatie, ook in dialoog met ons als Centrale Cliëntenraad en het Cliëntpanel, zich beweegt. De toekomst zien wij positief tegemoet.